Cases

Klassieke auto-onderdelen produceren

Klassieke auto-onderdelen produceren

Onderdelen voor klassieke auto’s zijn lastig te verkrijgen. Veel onderdelen zijn vergaan en niet of nauwelijks te restaureren. Daarnaast volstaan gerestaureerde onderdelen vaak niet in het kritisch oog van een gepassioneerde verzamelaar.

Bij Brisk hebben wij ons gespecialiseerd in het maken van deze klassieke auto-onderdelen uit kunststof en rubber. Wij kunnen onderdelen ontwerpen en produceren die niet meer leverbaar of te restaureren zijn.

Onder andere voor de klassieke Datsun 240’z is het een uitdaging om de juiste onderdelen te vinden. Nissan introduceerde de Nissan Fairlady Z voor de Japanse binnenlandse markt. In de rest van de wereld werden ze Datsun 240Z genoemd. Deze klassieke auto is zeer geliefd bij autoliefhebbers zoals Chris Visscher van S-30 World.

Onlangs mochten wij onderdelen leveren voor zo’n klassieke Datsun 240’z uit de jaren ’60. Veel onderdelen van deze auto zijn vergaan en kunnen niet gemakkelijk worden vervangen.

 

 

Dankzij verschillende productiemethoden in meerdere landen zijn wij in staat kunststof en rubber auto-onderdelen te produceren die exact overeenkomen met de originele onderdelen.

Zo hebben we onder andere rubber matten, radiopanelen, extrusie raamrubbers, kabelhouders, air vents, bumperrubbers, achteruitkijkspiegels en luchtinlaten geproduceerd. Deze onderdelen zijn niet alleen visueel identiek aan de originele onderdelen, maar hebben ook dezelfde functionaliteit en duurzaamheid. Sterker nog, door gebruik te maken van moderne materialen is de duurzaamheid van onze producten vaak beter dan die van de originele onderdelen.

Wij maken gebruik van verschillende productietechnieken om onze auto-onderdelen van kunststof en rubber te produceren. Naast het traditionele spuitgieten, vacuümgieten, vacuümvormen en extrusieprofielen, kunnen wij ook in diverse materialen 3D printen.

Het 3D-printen van auto-onderdelen biedt ons de mogelijkheid om snel en efficiënt onderdelen te produceren zonder dat er speciale gereedschappen of matrijzen nodig zijn. 

Spuitgieten gebruiken we om grotere aantallen te produceren met een hoge precisie. Maar ook kleinere oplages zoals de originele Datsun rubber vloermatten kunnen wij spuitgieten.

Extrusieprofielen zijn lange, continue stukken kunststof die worden gevormd door een matrijs. Deze profielen worden vervolgens op maat gesneden om de gewenste lengte te krijgen. Wij maken gebruik van extrusieprofielen om onderdelen zoals de raamrubbers te produceren.

 

Al onze onderdelen zijn gemaakt van hoogwaardige materialen en voldoen aan de hoogste normen van de auto-industrie. We werken samen met verschillende producenten en toeleveranciers om een breed scala aan onderdelen te kunnen produceren. Als ze maar van kunststof of rubber zijn!

Op deze manier zorgen wij er voor dat auto-liefhebbers en eigenaren van klassieke auto’s precies de onderdelen krijgen die ze nodig hebben. Onderdelen die perfect overeenkomen met de originele onderdelen.

En zo hebben we verschillende klanten geholpen bij het restaureren van hun klassieke Datsun 240, BMW 3.0 CSI, Jaguars E-Type en andere klassieke auto’s.

Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem dan contact op met Geert!

Bekijk ook

Ontwikkeling tablethouder en -dispenser - ‘Have some fun while you let it run’. De tagline van FunTab is gelijk raak. Bij Brisk mochten we meewerken aan dit leuke product.

Vrijblijvende Offerte?

Ja, ik wil een offerte